10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında Samsun’da düzenlenen etkinliklerde, engelli bireylerin toplumsal yaşama katılımı ve karşılaştıkları sorunlar gündeme taşındı. Altı Nokta Körler Derneği Samsun Şubesi Başkanı Ufuk Gürbüz, yaptığı basın açıklamasında önemli mesajlar verdi.

"Her Üç Kişiden Biri Engellilikle İç İçe"

Konuşmasına nüfus verilerine dikkat çekerek başlayan Ufuk Gürbüz, Türkiye ve Samsun genelinde nüfusun yüzde 10’unun engelli bireylerden oluştuğunu hatırlattı. Gürbüz, "Dolaylı etkileriyle birlikte aslında her üç kişiden biri engellilik gerçeğiyle yan yana yürüyor. Bu hafta vesilesiyle amacımız sadece kutlama yapmak değil, gerçek bir farkındalık yaratmaktır," dedi.

Çözüm Bekleyen Sorunlar: KDV, ÖTV ve Sağlık Raporları

Engelli bireylerin daha kaliteli ve standart bir yaşam sürmesi için katedilmesi gereken yollar olduğunu belirten Gürbüz, yetkililere şu sözlerle seslendi:

"Eğitim, istihdam, sosyal uyum ve bilişim alanlarında engellilerimizin konforunu artırmak için yoldayız. Ancak başta KDV ve ÖTV muafiyetleri, sağlık raporlarında yaşanan aksaklıklar ve emeklilik hakları gibi temel konularda ilgili makamlardan daha somut adımlar ve çözümler bekliyoruz. Şehrimizin mimari ve sosyal açıdan daha erişilebilir olması önceliğimizdir."

OTAT’tan Samsun Tarımına Güç Katacak Proje
OTAT’tan Samsun Tarımına Güç Katacak Proje
İçeriği Görüntüle

"Eğitim, istihdam, sosyal uyum ve bilişim alanlarında engellilerimizin konforunu artırmak için yoldayız. Ancak başta KDV ve ÖTV muafiyetleri, sağlık raporlarında yaşanan aksaklıklar ve emeklilik hakları gibi temel konularda ilgili makamlardan daha somut adımlar ve çözümler bekliyoruz. Şehrimizin mimari ve sosyal açıdan daha erişilebilir olması önceliğimizdir."